Ur ett kollegieblock:



"5 juli -09
Jag sitter i biblioteket och lyssnar på något oidentifierbart.
Har druckit en halv kopp kaffe till priset av alldeles för många kronor.
De är ganska snåla här.
Men det går mig ingenting, om tio minuter är jag ändå långt härifrån.

Vänta. Nu kom människor jag försöker undvika hit.

Och nu gick de. Bra.
Det blåser idag, som alltid på denna trista ö. Och allt är grått, grått, trots att löven på träden är gröna. Denna stad påminner mig om damm.

Även detta bibliotek är grått och det må vara långt ifrån Kafka Tamuras paradis, men jag trivs här ändå. Det är lungt. Jag känner mig som en annan peson. Följer rutiner.
Det är ovanligt.
Men lungt.

Jag hatar att skriva med den här pennan."

Kommentarer
Postat av: h

du skriver riktigt bra

2010-01-21 @ 10:31:54
URL: http://halshammar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0